Avsluttet B2B-året hos Mapei

I går besøkte KILs B2B-nettverk klubbens hovedsponsor Mapei i Nord-Odal.

Administrerende direktør i Mapei, Trond Hagerud, ønsket B2B-nettverket hjertelig velkommen til Sagstua i Nord-Odal. 

Mapei-fabrikken er stor - og voksende - og er faktisk den femte største Mapei-fabrikken i verden. 

Det er godt over 200 ansatte og det omsettes for nesten en milliard kroner årlig. 

- Være med å utvikle klubben

Mapei er årets hovedsponsor for KIL. Trond Hagerud og Peter Fekete holdt et innlegg om hvorfor Mapei sponser KIL.  

Sistnevnte, som er markedssjef, fortalte blant annet følgende:

- Det handler i stor grad om lokalt engasjement. KIL er viktig for lokalmiljøet, sa han. 

Samtidig ønsker Mapei å ta en viktig rolle i klubbens utvikling.

- Vi er opptatt av forskning- og utvikling-tankegangen. Samarbeidet med Mapei Sport har vært et slikt eksempel. Det kan være med å løfte klubben videre, sa Fekete videre.

Nystuen oppdaterte

KIL-sjef Espen Nystuen oppdaterte også de fremmøtte. Fokuset lå på tabellen slik den så ut i dag, KIL-troppen generelt og avslutningen på OBOS-ligaen.

- Det blir en spennende avslutning, sa KIL-sjefen.

Om KIL-gutta tar ett poeng borte mot Viking så skal det godt gjøres om laget ikke sikrer kvalik. 

Ny sponsortur

Avslutningsvis ble B2B-året oppsummert, og neste års planer ble lagt fram. Det ble også presentert forslag til ny sponsortur: denne gangen til Milano.

Annonse fra Obos-ligaen: