«Subuslaget» mot «Sluskegjengen»

Det var de ivrigste arbeiderne i KIL som innviet den nye treningsbanen på Gjemselund lørdag 18. august 1951.

Annonse:

Etter to sommere med arbeid på det nye idrettsanlegget i Kongsvinger ble treningsbanen innviet lørdag 18. august 1951.

Byggekomitéen ville markere åpningen med en fotballkamp. Det var de som hadde hatt den hardeste jobben på anlegget som skulle få førsteretten til å delta i kampen.

Det ble derfor satt opp en kamp mellom to fotballag, nemlig «Subuslaget» og «Sluskegjengen».

Det førstnevnte laget teller spillere som har 90 arbeidstimer eller mer på anlegget. Til sistnevnte hører så de som har under 90 timer.

Utklipp fra Hedmarken Amtstidende i forbindelse med innvielsen av treningsbanen.

Kampen ble for øvrig spilt over 2 x 20 minutter.

«Subuslaget»: Paul Olsen, Asbjørn Kristiansen, Kristen Haug, Asbjørn Fulland, Birger Bjølseth, Per Brandvold, Kristian Frantzen, Odd Andresen, Ola Moen, Knut Jahr og John Erik Bolneset.

«Sluskegjengen»: Hans Øiseth, Ove Bånerud, Arne Johnsen, Knut Elstad, Anbert Dalslåen, Aage Smestad, Leif Andresen, Oddmund Toverud, Oddvar Strand, Oddvar Larsen og Håkon Grimsgård.

Linjemenn: Trygve Engebretsen, Johan Fredrik Hansen. Dommer Fred Milde.

Kampen ble spilt i turnsko. Publikum kom gratis inn og hadde samtidig mulighet til å avgi sitt forslag til navn på det nye anlegget.

«Sluskegjengen» vant for øvrig kampen 3-0.

Treningsbanen
Treningsbanen slik den så ut i 1950.
Annonse fra Obos-ligaen: