Et nettverk som gir resultater

Mapei handler bil av Toyota Sulland Kongsvinger som et resultat av KILs B2B-nettverk.

- Vi ser at vi har en effekt av det å møtes, snakke sammen, få informasjon og så utvikle et samarbeid som igjen fører til en gjensidig avtale. Jeg tror begge parter ser at det nytter å være med i KILs B2B-nettverk, forteller Peter Fekete i Mapei. 

Mapei og Toyota Sulland Kongsvinger er begge trofaste samarbeidspartnere av KIL. I dag leverte Tom Cato Vangen ut den første bilen - en Toyota Rav 4 Hybrid - til gigantbedriften lokalisert i Nord-Odal. Vangen er veldig fornøyd med at Fekete og Mapei handler Toyota lokalt. 

- For oss er Mapei en veldig solid og seriøs lokal bedrift og abeidsplass i distriktet. Det er fint for oss å samarbeide med Mapei. Produktet vi leverer her er også rettet mot miljøprofilen Mapei ønsker å ivareta, sier Vangen, daglig leder i Toyota Sulland Kongsvinger.  

- Vi har en ny bil-policy som setter krav til blant annet minimum utslipp. Derfor er Rav 4 Hybrid vært den modellen som har vært innenfor mitt ønske som bilvalg. Det finnes flere modeller på markedet, men Toyota kan levere den vi mener er best. Det er viktig for oss at vi følger det vi er tro mot, sier Fekete videre.

- Det å handle med en lokal forhandler - og som er en del av KILs B2B-nettverk - er fryktelig enkelt og trygt. Man er i samme miljø og har et tillitsforhold man ikke kan løpe fra. Kontakten opprettet vi gjennom B2B-samlingene i regi av KIL, legger Mapeis markedssjef til. 

Den første bilen er nå levert ut, og den skal vises fram til salgsavdelingen i Mapei. Flere venter på å se modellen og vurderer sterkt å bytte til Toyota. Det betyr at avtalen fort kan bli langt større. 

Ønsker du eller din bedrift å være med i distriktets største bedriftsnettverk? Ta kontakt med KILs markedsavdeling. 

Markedsansvarlig
Rune Lundgren
+47 406 01 767
rune@kil.no

Annonse fra Obos-ligaen: