Ankelbrudd for Ekerhaugen - sterk KIL 2-seier

KIL 2 med tre viktige poeng i nord.

Annonse:

Bossekop – KIL 2 0-2 (0-2)

Forrige kamp mot Harstad ble spesiell, da keeper Sebastian Ekerhaugen pådro seg ankelbrudd. Han spilte videre i om lag 20 minutter – og holdt nullen! – men måtte etter hvert kaste inn håndkleet etter en drøy halvtime. Med en utespiller i mål ble det tøft, og KIL gikk på et stort tap.

I neste runde slo imidlertid de unge rekruttene hardt tilbake. Samtidig som A-laget spilte bortekamp i Haugesund, møtte de Bossekop i bortekamp.

Der skjedde det også ting. KIL 2 dro hjem tre poeng i en sterk seier med et ungt lag.

Scott Wilhelmsen scoret kampens to mål, da han fant nettet to ganger på kort tid. Først ga han KIL ledelsen i det 15. minutt, før han doblet to minutter etterpå.

I sluttminuttene fikk for øvrig samme mann sitt andre gule kort og dermed rødt, men KIL dro seieren i land og tok tre viktige poeng.

For tabell og øvrige resultater, følg denne linken!

Slik stilte KIL: Jacob Mugo Ørnes – Troy Fjukmoen, Leon Sethi, Iver Elseth, Elias Tenden – Johannes Simonsen, Emin Pajic, Matvii Ostrishchenko – Eldar Nakstad, Scott Wilhelmsen, Fredrik Tunhøvd Bøsterud.

Innbyttere: Oliver Bjerke Reierstad, Henok Habtemariam, Syver Ek Skarnes.

Annonse fra Obos-ligaen: